Continguts

Situació, entorn i anàlisi de projectes des de l'òptica de la producció:
- Introducció al context actual de producció.
- Contemplació dels elements que incideixen en la decisió de produir un guió. Consideració de les fortaleses o debilitats de les opcions triades. La producció com a potenciadora del treball de l'autor/a per aconseguir un bon guió i un desenvolupament complet del projecte. Altres eines importants com els laboratoris de guió, el treball de co-guió i la figura de l'script editor. Desenvolupament de la capacitat crítica del productor per analitzar el resultat final de l'obra. Contemplació dels elements que incideixen en la selecció d'un projecte a les diferents comissions de selecció de les televisions o dels festivals de cinema.

Procés de producció i coproducció:
- El procés de producció amb la producció executiva com a catalitzadora des de les primeres etapes de desenvolupament fins a la coordinació de postproducció, passant per l'elaboració de pressupostos i plans de finançament, pla de rodatge, contractació de l'equip i tresoreria, drets - música, arxiu, opcions sobre guió original i adapter-, el procés del càsting.
- Coproducció entre autonomies i coproduccions internacionals. Capacitat per aglutinar esforços creatius i financers. Consideració dels percentatges de participació. Contemplació de la cerca d'aliats: els mercats de coproducció. Anàlisi de laparició de les plataformes digitals al mercat audiovisual.

El finançament dels projectes audiovisuals:
Anàlisi dels sistemes tradicionals de finançament del cinema: ajuts a la cinematografia i fons públics, ICAA, ICEC, ICO, ICF, IBERMEDIA, EURIMAGES, televisions -coproducció i drets d'antena-, societats de capital risc, etc. Consideració de les noves formes de finançament del cinema tant a Espanya com a altres territoris. Consideració del funcionament del sistema de desgravacions fiscals (Tax Shelter) altres països (com per exemple Bèlgica) on el capital privat financi parcialment la seva cinematografia. Consideració de les Societats de Finançament de la Indústria Cinematogràfica i Audiovisual (SOFICA) a França. Contemplació de la creació i el funcionament d'una Agrupació d'Interès Econòmic (AIE). Contemplació de les plataformes i campanyes de micro mecenatge. Incentius fiscals.

El màrqueting en els projectes audiovisuals:
Contemplació de la millor estratègia de llançament del producte que es farà. Previsió del possible públic, dels millors circuits, festivals recorreguts a les diferents finestres d'explotació

- Estratègies empresarials i pràctiques en empreses
- Consideració de la productora com una empresa i conseqüentment s'ha d'afirmar en un pla d'empresa que la col·loqui al seu lloc just de mercat. Creació de marca, posicionament, línies de negoci i centres de benefici, organigrama, el productor/a gerent i el productor/a gestor de projectes, la línia editorial i el film.
- L'alumnat desenvoluparà una pràctica professional amb algunes empreses del sector cinematogràfic col·laboradores amb el programa (productores, distribuïdores, festivals de cinema).

Assignatura Crèdits Caràcter

Situació, entorn i anàlisi de projectes des de l'òptica de la producció

9 ECTS

Obligatòria

Processos de producció i coproducció

9 ECTS

Obligatòria

El finançament dels projectes audiovisuals

6 ECTS

Obligatòria

El màrqueting en els projectes audiovisuals

6 ECTS

Obligatòria

Estratègies Empresarials

6 ECTS

Obligatòria

Pràctiques en Empreses

12 ECTS

Obligatòria

Treball de fi de màster

12 ECTS

Obligatòria

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

KT01: Descriure les característiques principals d'una producció altament viable en el context del sector audiovisual i atractiva des de la perspectiva de l'audiència
KT02: Identificar les pràctiques necessàries per ajustar-se a la normativa fiscal i sanitària i aconseguir recursos econòmics en el sistema d'ajuts públics a la producció audiovisual
KT03: Definir els punts forts de la participació corporativa sectorial a l'àmbit de produccions audiovisuals
KT04: Indicar els canals més eficaços per accedir a la comunicació amb l'organigrama d'una empresa d'exhibició
KT05: Reconèixer les claus més eficaces per ajustar els criteris d'actuació subjectiva a la repercussió adequada de la cadena de producció i distribució
KT06: identificar els principis de la formació empresarial en l'àmbit de la producció i la distribució
KT07: Identificar els elements que determinen l'adaptabilitat potencial d'un guió
ST01: Construir xarxes empresarials i institucionals
ST02: Experimentar la capacitat analítica d'un projecte audiovisual
ST03: Aplicar la formació humanista global i complexa de l'imaginari col·lectiu
ST04: Examinar el dinamisme vital i la disponibilitat solidària en el treball en equip
ST05: Examinar els diferents canals d'explotació d'una pel·lícula acabada
ST06: Construir el model de control pressupostari de producció i distribució d'un text audiovisual
ST07: Desenvolupar un possible pla de finançament de la producció i la distribució d'un text audiovisual
CT01: Explicar els diversos processos que faciliten la bona coordinació i la cohesió en el treball en equip
CT02: Avaluar la viabilitat del disseny d'un pla de màrqueting digital en un context professional real
CT03: Analitzar els punts forts de la realització d'un text audiovisual a les diferents finestres de difusió
CT04: Compilar el desglossament d'un guió en un pla de rodatge considerant el pressupost i la tresoreria
CT05: Comparar els paràmetres legals de diferents països en tema de contractació en l'àmbit de la producció i distribució de productes audiovisuals
CT06: Justificar les millors opcions de coproducció a l'àmbit cinematogràfic
CT07: Generar un pla de màrqueting viable i eficaç al mercat internacional

Títol que s'obté

Màster de Formació Permanent en Producció i Distribució Cinematogràfica

Vols rebre més informació?