Màster Universitari en Periodisme i innovació en continguts digitals

Desenvolupa les competències fonamentals per potenciar la teva carrera i especialitzar-te en comunicació digital

Pla d'estudis Màster Oficial - Periodisme i innovació en continguts digitals

Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB

Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 27 al 31 de maig: Inscripcions obertes!

També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.

Guies docents dels mòduls

Descripció del màster

La Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona ofereix el màster de Periodisme i Innovació en Continguts Digitals. Es tracta d’una proposta de formació d’alt nivell que prepara els estudiants per a una carrera professional en un dels camps emergents del treball, amb la informació i la comunicació dins d’un ambient tecnològic en continu moviment i amb noves necessitats competencials. El programa s’adreça principalment a la professionalització dels estudiants i persegueix els següents objectius de formació:
  1. Formar els estudiants per dissenyar, desenvolupar i avaluar projectes estratègics d’innovació i investigació en l’àmbit del periodisme i de la comunicació de masses aplicats a diferents tipus d’empreses i entorns periodístics.
  2. Dotar els estudiants d’eines d’anàlisi, avaluació i acció perquè, a partir de l’adquisició de coneixement, experimentació i investigació sobre els avenços, tecnologies i reptes dels entorns comunicatius, aconsegueixin donar respostes a les exigències i reptes del nou ecosistema informatiu.
  3. Respondre a una demanda contínua de professionals de la informació lligada al procés de producció i gestió dels continguts, a la innovació en la generació de continguts per a diferents plataformes i a la necessitat de posicionament d’un producte informatiu en un context globalitzat, canviant, modular i multipantalla.
  4. Integrar els professionals de la comunicació a les dinàmiques d’innovació tecnològica que determinen els processos de comunicació contemporanis i assegurar l’adquisició d’eines professionals avançades per propiciar la innovació en els continguts informatius a través de l’aplicació de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) a tasques concretes.

Inici de curs

16/10/2023

Fi de curs

26/07/2024

Horaris

Les sessions presencials del màster es realitzen al Campus de Bellaterra de la UAB, en els horaris següents:

  • 1r semestre: 
    • De dilluns a dijous, de 9h a 12h
    • Divendres de 9h a 13h
  • 2n semestre:
    • Dilluns i dimarts de 10h a 13h

A partir de setembre de 2024 (pendent de concretar dia), heu de consultar els horaris i l'aulari actualitzats a través del mòdul Consulta d'horaris al sia.uab.es

Estructura del pla d'estudis

 

Caràcter Crèdits
Obligatoris 42
Treball de fi de màster 9
Pràctiques externes 9
TOTAL 60

 

 

 

 

Denominació de l'assignatura Crèdits Caràcter
Creació i Desenvolupament de Projectes de Recerca Aplicats al Periodisme 6 OB
Estratègia Digital i Posicionament de Continguts Periodístics 6 OB
Models, Estructures i Regulació dels Mitjans i el Periodisme Digitals 9 OB
Narratives Digitals 6 OB
Pràctiques Professionals Externes 9 OB
Taller de Producció Periodística 9 OB
Tecnologies i Sistemes de Producció i Gestió de Continguts Digitals 6 OB
Treball de Final de Màster 9 OB

 

 

 

OB: Obligatoris