Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura

Formació avançada en investigació per entendre i interpretar el paper clau de la comunicació i la cultura a les societats contemporànies, marcades per la digitalització i la globalització

Pla d'estudis Màster Oficial - Mitjans, Comunicació i Cultura

Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB

Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 27 al 31 de maig: Inscripcions obertes!

També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.

Perfil d'ingrés

Els estudiants hauran d'estar en possessió d'una titulació oficial de grau en algun dels àmbits següents:

  • Comunicació (Comunicació Audiovisual, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques o similars)
  • Ciències Socials (Ciències Polítiques, Dret, Antropologia, Economia o similars)
  • Humanitats (Història, Antropologia o similars)
  • Altres àmbits afins als relacionats

Competències bàsiques

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.

Competències específiques

  • Posseir i comprendre, de forma detallada i fonamentada, els aspectes teòrics i pràctics del camp de la comunicació i de la cultura.
  • Saber aplicar tècniques avançades d'investigació quantitativa i qualitativa als processos de producció i recepció de la comunicació.
  • Ser capaç de planificar i dirigir projectes de recerca bàsica i aplicada en comunicació mediàtica i cultura.
  • Saber analitzar les noves formes de comunicació social generades per les TIC (tecnologies de la informació i de la comunicació) per tal d'innovar en les pràctiques de producció mediàtica i cultural i resoldre els problemes plantejats en els nous entorns.
  • Saber analitzar l'impacte de les estratègies dels grups mediàtics en els processos de comunicació social per tal de promoure noves formes de cultura i comunicació participatives.
  • Ser capaç de planificar, dirigir i avaluar polítiques culturals i de comunicació tant en l'àmbit local com internacional amb l'ús de les noves formes de comunicació social.
  • Ser capaç de planificar, dirigir i avaluar projectes de comunicació pública adequats a les necessitats d'institucions, empreses i entitats socials.
  • Ser capaç de planificar, dirigir i avaluar estratègies comunicatives mediàtiques per a la construcció de temes informatius complexos.

Competències transversals

  • Dirigir i treballar en equips de caràcter interdisciplinari.
  • Generar propostes innovadores i competitives.
  • Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions.