Repensant els Plans d'Estudis de la Facultat de Ciències de l'Educació: Compartim Idees i Réflexions.

Imatges on es pot veure una imatge de la jornada1

El passat dijous 18 d’abril es va dur a terme la primera a jornada del cicle de formacions a mida "Repensar els Plans d'Estudis de la Facultat de Ciències de l'Educació: Compartim Idees i Reflexions". Aquesta va oferir una oportunitat al professorat i professionals de l’àmbit educatiu per aprofundir en els fonaments i organització de plans d’estudi d’altres universitats nacionals i internacionals.

19/04/2024

La jornada es va dividir en dues parts, amb sessions amb conferències i tallers, i va comptar amb la participació d’experts en l'àmbit de l'educació superior. La primera sessió va centrar-se en "La Formació Superior Basada en la Recerca”, amb una conferència magistral i un seminari-taller a càrrec de la Dra. Auli Toom, de la Universitat de Hèlsinki. En aquesta primera sessió es va indagar en el valor i la utilitat de les pràctiques basades en la recerca en l'educació superior, així com les estratègies per implementar-les de manera efectiva en els plans d'estudis de la facultat.

La segona sessió de la jornada, va parlar sobre les “Experiències de Plans d'Estudis Innovadors”, amb una taula rodona i tallers que van comptar amb la participació de representants de la Universitat de Mondragon, la Universitat de Lleida i la Universitat del País Basc. Cada representat va compartir les seves experiències en el disseny i la implementació de plans d'estudis innovadors, destacant les metodologies col·laboratives, basades en projectes o amb mòduls Transversals i la relació teoría-pràctica a través de formació dual.

A part de les presentacions més teòriques, els assistents van poder tenir l'oportunitat de participar en seminaris i tallers pràctics, en les quals es van aprofundir en les propostes presentades i es van debatre els reptes i les oportunitats per a la implementació de canvis en els plans d'estudis de la facultat. 

Finalment, la primera jornada va concloure amb la presentació de les conclusions de la jornada i en una cloenda que va posar en relleu que ja hem començat a pensar en com seran els nous plans d’estudi de la Facultat.