Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Es lliuren els premis als millors TFG amb metodologia ApS

24 abr. 2024
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els estudiants Jordi Dot (Filosofia), Jordi Cano (Biologia Ambiental), Marina Picó (Ciència i Tecnologia dels Aliments) i Sandra Amigó (Criminologia) han guanyat el premi dels millors Treballs de Final de Grau d'Aprenentatge Servei per àmbit de coneixement, guardons que s'han lliurant durant la V Jornada d'ApS que s'ha celebrat a la Facultat de Traducció i d’Interpretació el dijous, 25 d'abril, amb l'assistència de prop de 200 persones entre professorat, estudiants i entitats vinculades a l'ApS a la UAB.

Estudiant premiats amb el diploma.
Els quatre estudiants per àmbit de coneixement.

Els TFG amb metodologia aprenentatge servei (ApS) es duen a terme juntament amb una entitat amb l'objectiu de resoldre una necessitat que tingui.

Els premis als millors TFG amb metodologia d’ApS de la UAB en aquesta darrera edició han estat per a 11 treballs de 8 centres de la UAB, que han dut a terme amb diferents entitats, com ara museus, ajuntaments o escoles, entre d'altres. Són uns premis que convoca anualment la Fundació Autònoma Solidària.

D'entre les entitats que han participat en els TFG premiats hi ha la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat, l'Ajuntament de Rubí, l'Arcàdia Can Batlló, el Centre Penitenciari Quatre Camins, Actuavallès, el Grup de Natura Freixe-Reserva Natural de Sebes, CHAPTER2 i el projecte comunitari de Bellpuig. Aquí es pot consultar la llista de premiats

D'entre aquests treballs se n'han destacat quatre, un per àmbit de coneixement. S'han lliurat en el marc de la V Jornada ApS UAB, que ha tingut lloc a la Facultat de Traducció i d’Interpretació el dijous 25 d'abril. Els han lliurat la vicerectora d’Estudis i de Qualitat, Tatiana Rovira, i el director de la FAS, Jordi Prat.

En l'àmbit d'Arts i Humanitats, el premi ha estat per al treball "En el si del testimoni: resignificació de l'estatut de la veritat de la figura del testimoni per a la transformació social i la justícia epistèmica", de l'estudiant del grau de Filosofia Jordi Dot Serrat, treball tutoritzat per Begonya Sáez Tajafuerce i fet amb l'entitat Museu de la Vida Rural.

Pel que fa a l'àmbit de Biociències, Ciències i Tecnologies, s'ha premiat el treball "Gestió de plagues de corcs marins fent ús d'un recobriment plàstic: cas pràctic al Museu de la Pesca de Palamós", que ha fet Jordi Cano Serra del grau de Biologia Ambiental. És un treball que ha tutoritzat Anna Soler Membrives i que s'ha fet amb el Museu de la Pesca de Palamós.

En l'àmbit de les Ciències de la Salut, s'ha premiat el treball de l'estudiant de Ciència i Tecnologia dels Aliments Marina Picó Llamas, amb un treball sobre l'acrilamida als aliments, que ha realitzat amb l'INS Ribot i Serra de Sabadell, un centre d'alta complexitat. El TFG l'ha tutoritzat la professora Eva Castells Caballé.

I finalment pel que fa a l'àmbit de les Ciències Socials i Jurídiques, ha guanyat el premi l'estudiant de Criminologia Sandra Amigó Trujillo, amb el TFG "Programa CrimiCEHa. Programa contra el acoso escolar", tutoritzat per la professora Esther de la Encarnación Ordóñez i fet amb el Col·legi Mare de Déu de la Mercè de Sant Feliu de Llobregat.

Una jornada dedicada a l'Aprenentatge Servei (ApS)

La V Jornada d’ApS hi han assistit gairebé dos centenars de persones, entre estudiants, docents i entitats relacionades amb els projectes ApS de la UAB.
 
Al llarg de la jornada s'ha fet una taula rodona, que ha debatut com la sostenibilitat de les relacions professorat-entitats afecta la qualitat dels projectes d’Aps, s'ha fet una sessió de cocreació de projectes d’ApS, en la qual diferents entitats i professorat han treballat junts agrupats en quatre temàtiques: salut i vulnerabilitat, sostenibilitat i medi ambient; justícia global; i educació i formació. I al migdia s'ha organitzat una fira d’entitats, amb estands a l’exterior, oberts a la participació de tota la comunitat universitària i a les entitats.

L’aprenentatge servei (ApS) és una proposta educativa en què els estudiants es formen mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real d’una comunitat per, així, millorar les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient. Participant en un projecte d’ApS, els estudiants tenen l’oportunitat de comprometre’s en una experiència que suposa aprenentatges relacionats amb el seu currículum acadèmic, desenvolupament de competències personals i un servei real a la comunitat. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat

Dins de