Pla d'estudis Màster Oficial - Recerca en Comunicació i Periodisme

Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB

Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 27 al 31 de maig: Inscripcions obertes!

També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.

Perfil d'ingrés

El perfil de l'estudiant d'aquest màster és el d'una persona amb unes qualitats basades en tres aspectes: capacitats, coneixements previs i interessos.

- Capacitat per a analitzar fenòmens de manera abstracta, per a revisar, criticar i sintetitzar anàlisis, assaigs i articles, per a distingir, relacionar i ordenar conceptes, per a organitzar el temps, per a col·laborar en equips i per a adaptar-se als canvis.

- Coneixements sobre mitjans de comunicació, mètodes d'investigació qualitativa i anglès a nivell d'usuari avançat B2.1 del Marc europeu comú de referència.

- Interès per aprofundir en l'anàlisi dels processos de comunicació de masses, per conèixer les metodologies de recerca, les interaccions entre els mitjans de comunicació i les persones i entre els mitjans i la societat.

Competències bàsiques

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

Competències específiques

  • Dissenyar, crear i desenvolupar projectes bàsics d'investigació en Periodisme i Ciències de la Comunicació.
  • Dissenyar, crear i desenvolupar projectes de recerca aplicada en Periodisme i Ciències de la Comunicació.
  • Assessorar, orientar i avaluar projectes d'investigació-acció en Periodisme i Ciències de la Comunicació.
  • Assessorar, orientar i avaluar projectes en matèria de Ciberperiodisme, Polítiques de Comunicació i Comunicació andrològica.
  • Crear i gestionar publicacions científiques relacionades amb les Ciències de la Comunicació i el Periodisme.
  • Organitzar i gestionar activitats científiques com ara congressos, trobades, jornades i seminaris en Periodisme i Ciències de la Comunicació.

Competències transversals

  • Treballar de forma autònoma, resolent problemes i prenent decisions.
  • Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar la informació.
  • Comunicar de forma oral i escrita coneixements en castellà, català i anglès.
  • Treballar en equips de manera interdisciplinària.
  • Posseir raonament crític, compromís ètic i social i tenir respecte a la diversitat ia la multiculturalitat.
  • Adaptar-se a noves situacions, tenir capacitat de lideratge i iniciativa mantenint la creativitat.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la investigació.